Vad ÄR meningen med mitt liv?
Hej. Jag är 13 år gammal, och jag tänkte berätta vad som fick mig komma in i alla problem jag har.
Jag var mobbad från 0:an till halva 6:an. Jag blev kallad fet, ful och så vidare varje dag, i 5:an så ville jag förlora lite vikt, så jag började äta mindre, sen tillslut så sluta jag äta. Jag började skära mig, tänkte på självmord varje dag. Vad var meningen med mitt liv, vad ÄR meningen med mitt liv?
Allt blev ju värre, tillslut berättade jag för min mamma, vi kom in på bup. Jag skulle börja gå upp i vikt. Jag hade bestämt mig, efter 1 och ett halvt år skulle jag bli frisk och må bra.
Men jag fortsatte skära mig, men jag åt som jag skulle.
Men sen, en dag kom allt rusande till mig, Jag ramlade tillbaka, till att inte äta. Nu äter jag inte bra alls. Jag mår sämre än någonsin men alla tror det är bra..
Detta är bara en liten del av mitt liv, Min pappa vill inte träffa mig, Och ja..
En tjej, 13 år, mår jävligt dåligt.
liten del av alla mina problem och mitt mående.

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Du vill berätta hur du har det och jag tror du vill ha ett svar. Det får du men det är bättre och du får mer hjälp om du berättar för din mamma hur det står till och att ni tar kontakt med BUP igen.
Att blivit mobbad så länge som du har blivit är förfärligt tycker jag. Inte konstigt att du mår och har mått mycket dåligt. Att bli mobbad sätter sina spår i självkänsla och självförtroende och dessa spår sitter kvar även efter att mobbningen upphört. Så är det ofta.
Jag tycker du ska få hjälp att prata om detta samtidigt som du får hjälp med både självskadebeteende och de ätproblem du har. Återfall är vanliga. Ätstörningar är inte så lätta att bli av med. Kanske ska du också berätta att du självskadar dig, om du fortfarande gör det så kan du få hjälp med det också. Det finns mycket bättre sätt att hantera ångest på!
Försök få hjälp så att du mår bättre. Bestäm dig igen att må bra! Lycka till!