Mått dåligt jättelänge
Hej Bup, har mått jätte dåligt länge och orkar it mer har självskadebeteende o brukar vakna mitt i natten me panikångest. Äter it när ja ska o har depressioner o sjukt svårt att sova. Alla säger att allt kommer bli bättre men de har varit så här sen dagis o går i sexan nu. Vad ska jag göra? Vill typ ba dö just nu så snälla jag hoppas verkligen på att ni kan hjälpa mig lite iaf
Osäker chey

BUP svarar:
Hej!
Åh så bra att du hörde av dig till oss, berättar om hur du mår och frågar oss vad du ska göra!
Du ska inte ge upp! Ibland känns det som att allt bara går emot en. Som att man faktiskt inte orkar mer. Då behöver man få mer hjälp.
Vilka är de där 'alla' som du har runt omkring dig? De som säger att allt kommer att bli bättre, är det också någon som du har en samtalskontakt med, som en kurator på BUP eller så?
Om du inte har den typen av stöd än måste du söka det.
Det är allvarligt när man varken kan äta eller sova, när man får ångest och inte vill leva längre.
När det blir så har det nästan alltid att göra med att man har varit med om en massa jobbigt och att man har känt sig ensam.
Det lilla stödet vi kan ge dig är att försöka peppa dig.
Ring BRIS så kan du berätta mer för kuratorn där.
Försök prata med dina föräldrar. Du kan visa dem det du skrev till oss och vad vi svarade.
Ge inte upp!