Allt är kaos i mitt liv, vad ska jag göra?
hej, jag är en tjej som går hos er och får hjälp efter som mina föräldrar såg mina ärr efter jag skärt mig i mars 2017 typ.. så jag fick akuttid hos bup.. mottagningen jag går på har flyttat under ca 3 månaders tid nu och allt är KAOS i mitt liv och i mitt huvud, jag vet inte vad jag ska göra och jag skär mig allt mer å gråter varje kväll. Mår så sjukt dåligt och vet inte vad jag ska göra.. Jag gör liksom på något sätt ALLT för att straffa mig själv. Jag får panik. Snälla hjälp. Vad ska jag göra?
Anonym

BUP svarar:
Hej
Du skriver att du har en kontakt på BUP och får hjälp. Jag tänker inte ge dig något annan råd än att prata med dina föräldrar och fortsätta din kontakt med BUP.
Du behöver fråga dina föräldrar hur överenskommelsen med BUP ser ut. Hur ni har planerat och bestämt. Om det finns en tid inbokad eller så behöver dina föräldrar ringa till BUP och boka en ny tid nu när mottagningen flyttat och varit stängd.
Du behöver på samma sätt som du så bra skrev i brevet till oss, berätta för dina föräldrar hur du mår, att du varje kväll är ledsen och gråter. Upplever att det är ett enda stort kaos i ditt liv och i ditt huvud. Att du känner att du får panik och inte vet hur du ska göra. Att du verkligen inte står ut och behöver hjälp på nytt.
Jag tycker att du är bra på att beskriva hur du har det. Fortsätt med det.
Fast det säkert var jobbigt att dina föräldrar fick se dina ärr är det bra att den hemligheten inte är en hemlighet längre och att du kan få hjälp med dina jobbiga tankar och känslor. Dina föräldrar kan få hjälp hur de ska trösta dig och finnas för dig på ett bra sätt.
Så ta och samla kraft och mod och prata med dina föräldrar. Kanske har du nytta av att kolla in SHEDO, där du kan få stöd och hjälp. Bland annat via deras chatt.
Lycka till!