Tänker konstant på självmord
Tänker på självmord konstant numera, aldrig försökt ta mitt liv, men det känns som en ända lösning. Är väldigt ensam, ingen o vara med o vet inte vart jag ska vända mig eller säga. Att prata med mina föräldrar är inget alternativ då jag aldrig skulle klara av det. Vad ska jag göra? Allt blir bara värre och värre då jag har så mycket med ensamts då jag kan tänka och få ännu fler hemska tankar.

BUP svarar:
Hej!
Du har det väldigt tufft nu och har svårt att känna någon mening med livet. Det är starkt och gjort att du i det läget orkar skriva hit till oss och fråga om vad du ska göra.
Du berättar så insiktsfullt, att det bara blir värre, när du är så mycket ensam med dina tankar. Det är precis så det brukar vara! Om man har mörka tankar och blir helt ensam med dem så förstärks dem och tankarna blir än värre. Det blir en cirkelgång av tankekedjor som tenderar att bli allt mörkare.
Frågan blir då du hur du ska kunna bryta den onda cirkeln?
Jag tänker att du även behöver input utifrån av andras kloka tankar. Från någon klok vuxen som kan förstå dig och inte tänka precis som du. Någon som kan se din situation lite utifrån och som lite i taget kan få dig att förstå hur det kommer sig att ditt liv känns så tungt och hjälpa dig att se vad det finns för vägar ut ur hopplösheten.
Sådant brukar man inte klara själv när man mår så dåligt som du gör just nu. Du vill inte prata med dina föräldrar och du har säkert goda skäl till att du gett upp den tanken.
Jag skulle ändå vilja att du funderade igen på om det ändå skulle vara möjligt  att berätta för någon av dem hur dåligt du mår.
Oavsett om det är möjligt eller inte att prata med dina föräldrar så behöver du hjälp utifrån och jag tycker du ska börja med att söka upp kuratorn på din skola direkt när vårterminen startar.
Om det är så att du behöver mer hjälp än hen kan ge så kan du säkert få hjälp med vidare kontakter.
Du kan också, utan att dina föräldrar är med, söka dig till närmaste Ungdomsmottagning.
För att få hjälp på BUP behöver du få med dig dina föräldrar, men du har ändå möjlighet att be om egna samtal där.
Det finns bra hjälp för dig, så du behöver verkligen inte må så dåligt som du gör.
Då du väl fått kontakt med någon behandlande terapeut så behöver du inte vara orolig för hur du ska prata. Det hjälper behandlaren till med. De är vana vid att det är svårt för ungdomen att få fram det som känns svårt och hjälper därför till.
Du kan också få stöd genom att ringa eller chatta med BRIS.
Tveka inte att söka hjälp med en gång. Önskar dig det bästa!