Skär mig på magen
Jag gör illa mig själv alltså typ tar en sax och skär mig på magen. När jag väl gör det tänker jag ”jag förtjänar det här” men efteråt så blir jag arg/ledsen på mig själv. Jag vet inte vad jag ska göra, borde jag söka hjälp?? Jag har typ ingen och prata med.
snälla hjälp mig!!
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Ja, jag tycker du ska tala med någon om detta.
Är det möjligt för dig att först tala med dina föräldrar? De skulle i så fall kunna stödja dig och hjälpa med vart du kan vända dig.
Varför skär du dig tro? Du säger att du förtjänar det. Det låter som om du vill straffa dig själv. Men kanske du också är frustrerad och arg över annat och på andra än dig själv? Det är sådant du kan tala med någon professionell vuxen om.
Så vänd dig till skolkuratorn tillsammans med dina föräldrar.
Tillsammans med dina föräldrar kan du också kontakta BUP eller "Första linjens barn och ungdomspsykiatri" som det kallas hos vårdcentralen.
Du kan också gå in på självskadechatten eller ringa till BRIS telefon 116 111 mellan 14-21.
Vänta inte!