Fick jag ett återfall och skar mig
Hej! Jag har mått dåligt sedan 3 år tillbaka och därför började med självskadebeteende och haft ångest attacker, jag berättade för mina föräldrar men sa att jag slutat för det trode jag också och nu för en vecka sen fick jag ett återfall i skar mig och den känslan var så skön att jag inte kan sluta tänka på det, har ångest minst 1 gång dagligen oftast fler, övertänker oftast exakt allt vart minsta steg jag tar och ibland önska jag bara att mina tankar bara kan sluta , behöver prata med någon för snart blir det alldeles för mycket
Nanna

BUP svarar:
Hej
Tack för ditt brev.
Vad bra att du kunnat sluta själv utan hjälp! Det är starkt tycker jag.
Det är också väldigt bra att du kunde berätta för dina föräldrar. Du har gjort allt ”rätt”. Det är vanligt att få återfall. Jag tycker inte du ska se det som ett misslyckande, utan att du är på väg och det blir en påminnelse om att du kanske också ska försöka göra något åt din ångest.
Jag tycker du ska berätta för dina föräldrar att du fått ett återfall och att du nu vill ha hjälp.
Det kan du få genom att ta kontakt med en vårdcentral eller BUP.
Lycka till!