Mina föräldrar är kroniskt sjuka
Hej BUP, ni bryr er säkert inte men jag orkar inte mer. Jag orkar inte med att mina föräldrar är kroniskt sjuka, de äter massa mediciner så dem är jämt trötta och orkar inte göra något med mig. Jag är dålig på allt, jag orkar inte städa mitt rum så det ser ut som en svinstia. Jag skulle gjort en kalender på min youtube kanal men jag hinner inte med att spela in och redigera men ändå gör jag inget. Kollar typ bara på film men orkar knappt de.
Jag hatar mig själv, finns inget bra med mig. River mig för att få känna lite smärta så och så men äter inte heller ordentligt för det är de enda jag kan kontrollera. Har även en blogg där jag brukade skriva om mina tankar och känslor men det gör jag inte längre.
Denna tiden för ett år sedan skulle jag åkt utomlands men mamma fick något med tån så vi väntar på att den ska lossna och då kunde vi inte åka. Nu när tiden är inne igen så kan jag inte sluta tänka på det. Jag ville verkligen åka utomlands, det ända vi åkt till är tyskland/österike men det var 2013. Skulle bara vilja vara någonstans långt ifrån där dem kan koppla av.
Tack för att du orkat läsa detta. Vet inte riktigt vad jag ville med detta men det var skönt att skriva av sig.
Storagrisen

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Jag förstår att du behöver skriva av dig. Du behöver prata med någon om din situation för det låter som du har det tufft med två kroniskt sjuka föräldrar som jämt är trötta och inte orkar så mycket. Jag förstår att du skulle önska att de kunde vara mer engagerade i dig och ditt liv.
Du skriver inget om ditt liv utanför familjen. Går du i skolan? Har du kamrater? Jag tänker att du snart är så gammal att du kan flytta hemifrån. Har du några sådana tankar eller blir det svårt att lämna dina föräldrar? De kanske behöver dig?
Du skriver om din längtan att komma iväg utomlands. Jag tänker att det både uttrycker din längtan till något annat än att vara i familjen men också, som du skriver, ”där dem kan koppla av”.
Jag förstår det som att du skulle vilja att de fick det bra också. Det finns mycket oro kring sjuka föräldrar.
En del av ditt brev handlar om din dåliga självkänsla. Du skriver att du hatar dig själv och att det inte finns något bra med dig och du klagar på dig själv att du inte städat och hunnit eller haft ork att ordna din  blogg och youtube sida.
Du skriver också liksom i förbigående att du självskadar dig och inte äter ordentligt. Vore det inte bra att ta itu med dessa saker och göra något för att må bättre?
Du tackar för vi orkat läsa ditt brev. Det var inte svårt eller jobbigt. Du skriver att du inte riktigt vet vad du ville med ditt brev och du ställer ingen fråga.
Jag tror du är försiktig och osäker på om vi ändå skulle bry oss om dig. Men jag känner att jag bryr mig utifrån vad du skriver och jag tror du skulle ha mycket nytta av att fortsätta prata med någon som bryr sig.
För jag tror du behöver det inte minst för att du ska börja bry dig om dig själv lite bättre och våga tänka på din framtid och hur den ska se ut. Också du kan komma att lämna dina föräldrar och skapa dig en egen framtid. Men det kan vara bra att ha någon att prata med om dig själv och din framtid.
Kanske skulle du kunna våga ta kontakt med en ungdomsmottagning där du bor eller en vanlig vårdcentral. De kan hjälpa både med självskade- och ätproblem.
Lycka till!