Saker som brukade hålla mig i schack fungerar inte längre
Jag kan inte fortsätta såhär,aldrig mer vill jag ta ett andetag till aldrig mer vill jag leva. Min verklighet mörknar människor dör och jag försvinner som en dimma över bergstopparna. Fantasier räcker inte till. Såren blir djupare och hinner aldrig läka innan de öppnad på nytt. Innan brukade jag lotsas men nu orkar jag inte ens det. Jag har förlorat kontakt med verkligheten, den tomma verkligheten. Saker som brukade hålla mig i schack innan fungerar inte längre. Jag kan inte fly tanken att jag vill dö. Allt är för meningslöst och blekt, vad är de ni finner så roligt och intressant med livet? Jag orkar inte med känslan om att längta efter personer,saker och händelser som aldrig inträffade. Jag är döende och nu vill jag bara hålla mitt lidande kort, göra slut på allt.
Frida

BUP svarar:
Hej Frida, tack för ditt brev och vad bra att du skriver till oss!
Jag tycker att det verkar som att du har mått dåligt länge. Tidigare har du låtsats, kanske för att hålla skenet uppe inför andra. För att kunna få hjälp behöver du berätta för någon annan om hur du har det. Nu när du mår så här dåligt kan det vara svårt att tro att det går att må bättre, men det går. Du behöver andra som hjälper dig. Det går inte ensam. Jag undrar om det finns någon eller några runt dig som du kan vända dig till? Jag tycker mig ana att du inte har så stor tillit till andra, vilket i så fall gör det svårt att hitta någon att anförtro sig åt. Det finns några bra chattsidor som du kan surfa till, så att du på det sättet kan börja prata med någon anonymt. De sidor som jag tänker på har alla erfarna människor som är vana att ta del av ungdomars svårigheter och som kan ge råd och stöd på olika sätt.
De sidor som jag vill rekommendera är BRIS www.bris.se, Självmordsupplysningen www.mind.se och www.tjejzonen.se Men det bästa tycker jag skulle vara om du kan söka hjälp på din närmaste BUP-mottagning tillsammans med någon förälder, men om det är svårt kanske det är lättare att börja med något av ovanstående. Även när det känns som svårast finns det hjälp att få!!