Pissed off på BUP!
Okej nu är det såhär att jag är jäkligt pissed off på Bup. Jag har bett om att bli testad för ADD/ADHD. Okej. Först så gjorde dom massa test på bup. (Testa min koncentrationsförmåga osv) sen så sa dom såhär "Det är väldigt väldigt troligt att du har ADD men vi kan inte ställa diagnosen" dom ville lägga in mej en vecka på jag vet inte vad för att kolla hur det är dagligen. Detta tycker jag är väldigt underligt då dom kunde ställa diagnosen på min syster efter några tester. Detta blir jag väldigt arg över. Kan ni förklara varför detta förekommer?!! För jg blir A R G!
ArgEmma

BUP svarar:
Hej ArgEmma! Du skriver att du fått besked från behandlarna på BUP att du troligen har en ADD diagnos men att de inte med säkerhet kan fastställa det. De behöver lite mer information om hur du fungerar för att känna sig säkra och vill att du skall vara på ett ställe för att se hur du fungerar över tid.
Trots att du är väldigt arg på det och tycker att det är konstigt och orättvist (vilket jag kan förstå eftersom det har gått annorlunda till för din syster!), så tycker jag att du kan vara lite glad att de vill vara så noga och omsorgsfulla med dig.
Jag förstår om det kan kännas avskräckande att vara på ett ställe en hel vecka. Men personer som har samma diagnos kan fungera på olika sätt och det är viktigt att man får hjälp som är anpassad till just mig. Om det går, eller om du kan, så försök att se det som en möjlighet för dig att få ”rätt” hjälp.