Längtar inte efter att göra någonting
Hej..
Jag mår så otroligt dåligt,antagligen inget att bry sig om som så många säger,men jag har mått dåligt över hur jag ser ut sedan jag blev mobbad 2-6,nu har jag slutat nian och mår fortfarande dåligt och försöker varje vecka att inte äta men misslyckas alltid,jag har finnar också vilket gör att jag mår ännu värre,skar mig 6-7.
En när släkting som har betytt hela min värld för mig dog idag,samtidigt blev jag kallad fet och att jag inte bryr mig av min förälder.vill bara dö,har inget kvar,längtar inte efter att göra någonting,snälla hjälp mig,jag orkar inte mer.
ThisIsTheEnd

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Jag förstår verkligen att det känns tungt för dig. Både för det du varit med om tidigare men speciellt för att din nära släkting dött. När någon viktig dör kan det kännas förvirrande och overkligt. Jag vet inte i vilket sammanhang som dina föräldrar sa de dumma sakerna till dig men jag förstår att det också gör dig ledsen. Det är inte OK att säga så till sitt barn eller till någon! Men kanske de inte förstår hur ledsen du är över din släktings död?
Jag tycker verkligen att du behöver någon att prata med, att du skriver till oss är en bra början. Även om allt känns väldigt tungt för dig nu så är det alltid möjligt att må bättre. Men för att klara det behöver man hjälp av andra! Jag undrar om du just nu kan komma ihåg saker som du tycker om och som får dig att må lite bättre? Finns det något som du kan längta en aning efter? Musik, naturen, djur eller något annat som är viktigt för dig? Tänk efter om du kan komma på något, även om det är litet eller just nu känns obetydligt eller omöjligt, så kan det vara till hjälp att hitta de små sakerna som är bra för dig.
Du behöver som sagt också hjälp av andra. Det bästa är om du kan vända dig direkt till din närmaste BUP mottagning, helst tillsammans med dina föräldrar men du kan också kontakta oss själv. Det kanske känns som ett stort steg att ta, men jag tror du vågar. Det är inte värre än att skriva hit. Om du vill kan du förstås öva dig på att söka hjälp genom att ringa eller chatta med någon anonymt. Ett bra ställe att vända sig till är BRIS, barnens rätt i samhället: www.bris.se Jag hoppas att du fått lite hjälp av mitt svar och att du hittar vidare till bra hjälp och stöd!