Kroppen är full av sår och ärr
Hej!
Jag började skära mig för ganska många månader sedan, då gjorde jag det lite grann på armarna. Nu har de blivit värre, på andra stället också. Över blodådror och så. Blodet bara forsar ur. Nu kan jag verkligen inte sluta. Får sug hela tiden som jag inte kan stå emot. Hela min kropp är full av sår och ärr. Vad ska jag göra?
anonym

BUP svarar:
Hej! Tack för ditt brev!
När jag läser det så förstår jag att du har hamnat i en ond cirkel. Det är bra att du skriver till oss för det visar att du är beredd att göra något åt det.
Vet någon förälder eller annan vuxen om att du skadar dig? Jag tror att det bästa för dig vore om du kunde berätta för dina föräldrar och att ni sedan tillsammans kontaktar närmaste BUP-mottagning. Vi på BUP är vana vid att möta unga med självskadebeteende och det finns bra hjälp att få. Du har även möjlighet att själv kontakta din BUP-mottagning för att komma på besök hos oss. Du kan också gå till www.shedo.org och läsa om hur andra tagit sig ur sina onda cirklar av självskadande. Ta hand om dig!