Konstant arg, ledsen och tom.
Jag är en tjej på 13 år och jag har en fråga. Jag känner mig konstant arg och ledsen och när jag inte är det känner jag mig tom. Jag får ångest över småsaker, tänker väldigt mycket på döden och skär mig själv när jag mår dåligt vilket är nästan dagligen. Jag är väldigt frestad av döden. Behöver jag hjälp och vad gör jag om jag behöver det?
samlarpillerinförsjälvmord

BUP svarar:
Hej! Tack för ditt brev!
När jag läser det så förstår jag att du har det väldigt jobbigt med dina känslor. Du frågar om du behöver hjälp och det tycker jag att du gör. Det finns bra hjälp och goda möjligheter till att börja tänka och känna annorlunda, därför är det jättebra att du skriver hit.
Vet någon förälder eller någon annan vuxen om hur du mår och att du skär dig? Jag tycker att du ska försöka prata med någon vuxen om du inte redan gjort det, du kan gärna använda ditt brev och mitt svar som stöd. Efter det tycker jag att ni tillsammans ska ringa och boka en tid på er närmaste BUP-mottagning. Vi är vana vid att möta unga som känner så som du skriver i ditt brev! På Brischatten och Bristelefonen (www.bris.se) kan du öva på att prata med vuxna anonymt om du tycker att det känns för svårt att direkt prata IRL med någon. Om du klickar på länken BUP-mottagningar här på www.bup.nu så kan du söka dig fram till vilken som är din BUP-mottagning, var du än bor i landet. Ta hand om dig!