Min tidsuppfattning är kaos
Hej BUP!
På senaste tiden har jag haft en tomhetskänsla. Den är inte konstant. Men den kommer då och då dagligen. Jag kan känna att tiden går i snigelfart. Eller att den springer iväg. Min tidsuppfattning är kaos.
Men det som är frustrerande är att jag då och då bara känner mig utmattad. Jag kan bara tänka att jag inte vill göra någonting. Jag vill inte ens sova. Och då känner jag mig så ledsen. Jag vet bara inte vad jag ska göra. Eftersom saker inte längre är roliga.
Visst, jag skrattar ju fortfarande. Och mitt leende är inte falskt. Men lika snabbt som jag på riktigt blev glad kan det kännas hopplöst.
Jag kan plötsligt (oftast i duschen) inse att jag snart ska sova och att det är en ny dag. Typ som att jag inte varit närvarande under dagen och att tiden bara gått. Och att blunda en lång stund och sedan öppna ögon till ljus gör att jag inser vart jag är (duschen).
När man sitter och bara tänker att man vill försvinna en kort stund, vad ska man göra?

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är svårt att förstå och veta vad det är som händer med dig. Men du skriver att din tidsuppfattning är kaos och du ger sedan exempel. Jag tycker du ska prata med någon om vad du upplever. Någon som du kan berätta lite mer för än du fått rum i brevet till oss. Kanske kan skolkurator vara en sådan person eller att du berättar för dina förädlar så du kan få kontakt med en vårdcentral för en konsultation?
Lycka till!