Behöver hjälp men kan inte berätta
Hej, har mått dåligt ända sen början på gymnasiet, fyller 20 snart. Är deprimerad och har flera problem. Känner mig väldigt ensam, hatar min kropp, har tagit droger varje dag i snart 3 månader, har skurit mig själv 1 gång för ett tag sen men funderat på att göra det igen. Jag känner att jag måste berätta för någon jag känner men kan verkligen inte. Jag har extremt svårt för att själv ta upp ämnet. Vad ska jag göra? Vill egentligen bara prata med någon men har verkligen inte mod för det.
CF94

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Det är bra att du vill prata med någon och att du vill hjälpa dej själv att må bättre. Att bli drogberoende brukar ofta växa till ett jätteproblem som det är svårt att sluta med.
Du skriver att du måste berätta för någon du känner men att det känns svårt. Många gånger kan det vara lättare att prata med någon professionell. Så jag tycker du ska ta kontakt med någon mottagning som arbetar med missbruk eller ungdomsmottagningen där du bor.
Gå in på UMO för mer information.
Lycka till!