Kontakt på flera ställen?
Hej, jag undrar om man kan ta kontakt på BUP även om man redan går någonstans som UMO. Skulle vilja veta hur det fungerar om man vill börja på BUP samtidigt som man går på UMO och om ni tar kontakt med dom angående detta och om man sitter i något slags möte.
tack på förhand

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Du undrar om man kan ha kontakt med BUP samtidigt som man till exempel går hos Ungdomsmottagningen. Oftast brukar man säga att det inte är så bra att ha kontakt på flera ställen samtidigt. Det är bättre att fokusera på en kontakt.
Jag funderar på varför du undrar om kontakt med BUP? Beror det på att du inte riktigt nöjd med den hjälp du fått hittills? Ta i så fall upp frågan med den du träffar på UMO!
Om du behöver sådan hjälp som UMO inte kan ge (till exempel en fördjupad bedömning av psykiska problem) tänker jag att den du träffar på UMO kommer att hänvisa dig till BUP, och att ni i så fall kanske avslutar er kontakt.
Jag lägger till några artiklar här nedan om när man bör kontakta BUP, vilka som får komma och vilka behandlingar man arbetar med, så att du kan läsa mer.
Lycka till!