Ångest över att jag tvingade min tjej
Hejsan många kanske ser mig som ett äckel nu jag själv ser mig som ett stort svin iaf för jag tvingade min tjej till att göra saker hon inte ville och nu har jag sån ångest över det jag insåg på engång att det jag gjort va fel men vet inte hur jag ska hantera denna ångest allt jag vill är att dö för jag har sårat den människan jag älskar så grovt, jag va full och jag vet att det inte är nått att skylla på men det är den enda anledningen Jag kan komma på varför jag gjorde detta, tips på vad jag kan göra
GGG

BUP svarar:
Åh vad jag tycker att du är modig!
Vet du, det är något av det absolut svåraste - att erkänna att man har gjort fel.
För det första ska du förstås berätta för henne att du förstår att det du gjorde var fel, säga förlåt.
Nu skriver du inte vad du tvingade henne att göra men jag får en känsla av att det handlar om att du utsatte henne för ett sexuellt övergrepp. Om det är så räcker inte ett förlåt, eftersom det är något mycket allvarligt. Då förstår jag väl din vånda och din ångest.
Du skriver det som att du tappade kontrollen över dig själv när du drack alkohol. Tänk på att det är ett varningstecken. Drick aldrig så mycket att du inte vet vad du gör eller uppför dig illa mot folk. Vissa personer tål inte alkohol alls och då måste man avstå.
Hur mår din tjej nu? Tror du att hon behöver få prata med någon om det som hände. Ungdomsmottagningen (se umo.se) är ett bra ställe att gå till, för henne själv eller för er tillsammans.
Till ungdomsmottagningen kan du också vända dig för att få råd och stöd när det handlar om den ångest du känner efter det du gjort mot henne. På deras hemsida finns det även bra texter med information som handlar både om relationer, sex, kränkningar och ångest.