Känner mig ensam, tom och ledsen
Den senaste tiden har jag känt mig ensam, tom och ledsen. Ibland av misstag slår man sig (tån, armbågen, huvudet) och sånt som vanligtvis brukar göra ont gör inte ont längre. Jag känner ingen kärlek. (Från släkt och familj gör jag) och jag vet inte om jag har känslor för en kille eller om jag bara är kär i tanken av att vara kär... Jag vet inte vad jag känner... Om jag känner.
Hennesinre

BUP svarar:
Hej Hennesinre och tack för ditt brev!
Jag tror att vi alla kan känna igen oss i känslan av att det känns tomt och ensamt ibland. Ibland tvivlar man på sina egna känslor inför någon annan. Ofta tycker jag det hjälper att prata med någon som jag har förtroende för, som är klok och inte dömer mig eller tycker jag är konstig. Jag tror det skulle vara bra för dig också.
Jag vill varmt rekommendera Tjejzonen för en sådan möjlighet i den händelse du inte har någon som du litar på i din närhet. Tillsammans med en "Storasyster" kan du bolla tankar och funderingar om livet, kärleken, oro och ledsenhet. Jag tycker du ska testa.
Varmt lycka till och var rädd om dig.