Livet är ett kaos
Hej.jag har skrivit till er 2 gånger innan.
men mitt liv är fortfarande kaos.
allt som händer är:jag är orolig över graderingen(karate),jag har fått min mens och det suger.jag är kär i en kille i min klass men har är kär i någon anan,jag tycker inte om min kropp,jag hatar mitt utseende,min pappa röker snusar ich har en hemlig flickvän ich är otrogen mot henne,min kompis är arg på mig hela tiden,jag gnisslar tänder och måste sova med betskena,hatar min ögon färg och är orolig att min hamster ska dö för min pappa röker inom hus ich vill inte bo hos han längre.snälla hjälp hatar mitt liv
och karaten är det ända jag gillar med mitt liv.
hjälp innan jag tar mitt liv.😭💔
Anonym

BUP svarar:
Hej!
Du säger att du tidigare skrivit till oss men ditt liv känns fortfarande kaotiskt. Jag vet inte vilket svar du fått av oss eftersom ni skriver anonymt. Därför är det möjligt att det jag skriver här blir en upprepning av vad du tidigare fått av oss.
Jag vill också säga att jag ser och hör din oro och att du är stressad av många saker i ditt liv. Men det kaos du känner kommer du inte att skapa ordning i genom att upprepande gånger skriva till oss. Det är inte lösningen.
Du behöver tala med någon klok vuxen för att du ska kunna sortera i det som oroar dig. Ensam är du helt överväldigad av allt som kommer på en gång men de har ändå olika betydelser.
Nej, du ska inte ta ditt liv även om alla saker på en gång känns för mycket. Går det att prata med pappa om vad du ser och vad du tycker? Finns det en mamma i ditt liv som du kan berätta för? Eller en farmor/farfar mormor/morfar eller någon annan i din omgivning som kan stötta dig?
Titta runt omkring dig bland vuxna. Om du inte hittar någon som du kan lita på och berätta för vänd dig till kuratorn eller skolsköterskan. De kan ge dig råd och stöd och även eventuellt tala med de vuxna hemma om du behöver hjälp med det.
Det är det som du ska göra. Jag tror inte att vi kan göra mer genom mejlkontakt. Sök det stöd och vägledning som leder dig ut ur kaoset.