Missnöjd med BUP
Varför måste jag åka in till bup vilket tar 45 min och sen vara där i 10 min sen åka hem igen det enda jag gör där är svara på frågor sen är det klart
E.a

BUP svarar:
Hej!
Det är verkligen beklagligt att du är besviken på BUP. Det är inte svårt att gissa att du är missnöjd för det känns inte meningsfullt för dig att gå dit och inte få den hjälp du önskar att få. Att bara hinna med att svar på frågor av behandlaren men inte få svar på de frågor du har räcker inte på långa vägar.
Jag vet inte hur din behandlingsplan ser ut. Du måste kanske gå dit för att de vill följa upp din medicinering och detta kan vara en nödvändighet även om restiden för dig är olyckligtvis lång. Men om du vill få hjälp även med andra problem som finns i ditt liv måste du säga till att du vill ta upp andra saker. I så fall är det behandlarens skyldighet att lyssna på dig och planera en fortsättning på kontakten utifrån dina aktuella behov. Glöm inte att en behandlare inte är en tankeläsare, hen vet bara det du tar upp och berättar om. Dit hör också att du vill få mer hjälp än vad du får idag.
I fall du säger det så som jag föreslår men ändå inte får mer tid och samtal kan man vända sig till enhetschefen och framföra sitt klagomål. Det kan vara svårt att göra för en ungdom även om det är möjligt. Om det kommer så långt är det bra om din föräldrar är med och stöttar dig i ditt behov av ytterligare samtal.