Började skicka bilder
Hej, jag är en tjej på 15år. Jag har börjat få någon slags depression som började 2014, den har bara förvärrats. Hösten 2014 så började jag skicka bilder till olika killar för att få höra att jag var fin osv, men sen hotade dom mig att göra mera. De va mitt självskadebeteende ungefär för jag kickade på de men sen efter kicken behövde jag göra mera å mera å skicka till flera. Folk i min närhet/skola fick reda på detta å jag blev kallas allt möjligt. Jag bor i en liten stad å därför vet nästintill alla vem jag är å att jag skickat bilder. Min pappa fick reda på detta och tog min mobil och jag fick inte använda Snapchat (de var genom de jag kunde skicka bilder) Men i början av detta året har jag inte skickat så mycke bilder, inte så att de är ett självskadebeteende iaf. Ist så har jag börja röka och dricka för att glömma å för att få sämre hälsa å dö i förtid (så tänker jag iaf)... När jag var full första gången så var de en kille som gick på mig, han drog in mig på toan å drog ner sina byxor å sa att jag ska suga av han.. jag sa nej å vägrade å tillslut hade jag inge val.. jag började grina å kände att allt bara blev fel. Senare den kvällen hade jag blivit så full att jag tydligen hade gått med på att suga av han igen. De minns inte jag men jag minns själva händelsen. Hur som helst så fick alla reda på detta å folk fick åsikter om mig ingen.. Efter de så va de inge mer med de, folk snackade väll bara bakom min rygg osv. Jag hade en bästa vän förut men nu är vi ovänner å varit de sen november 2016, hon och hennes kille vill typ förstöra mitt liv. Dom håller på å snackar skit om mig så folk ska tro massa saker, kommer hem till mig å kastar rökbomber osv.. jag mår dåligt över detta å... sen i somras så va de en festival här där jag bor. Jag söp lite osv å börja hångla med en kille som jag hade snackat med några månader. Han följde med mig hem å vi låg å myste å sen sög jag av han. Han typ försökte pulla mig men jag hade byxor på så de gick inte så bra haha. Efter den kvällen så berättade han för sina kompisar å att hans hand luktade lax osv. Men jag tycker de ä konstigt med tanke på att jag hade mens, byxor å bindor på mig.. men nu har många fått reda på de igen å folk retar mig för de. Jag mår sjukt dåligt över detta..  de är lite flera saker som hänt men jag börjar få slut på tecken. Efter detta så har jag hört flera versioner av allt, folk som snackar å jag får bara mer å mer ångest.. jag är redan stämplad å är nog ännu mer stämplad nu. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag kan verkligen inte säga till mina föräldrar för då kommer jag aldrig mera få göra nåt, aldrig få åka till mina bästa vänner som bor 30min bort å aldrig få göra nåt efter skolan. Dom kommer slå mig å bli as sura. Jag vill bara kunna prata ut med någon bara mina föräldrar få reda på detta... jag har försökt snackat med kuratorn på skolan osv men hon ger mig ingen hjälp precis. Jag har berättat för min syrra att jag ska vända mig till er men hon tycker inte jag har så stora problem för att ni ska hjälpa mig.. Därför undrar jag vad jag ska göra. Jag mår sjukt dåligt å övertänker å allt.. snälla hjälp. Jag har mer å berätta men jag ha inge tecken kvar nu.. de handlar om en kille jag började gilla fö 3veckor sen, sen såg han mig med en annan kille som var 19 å jag vågade inte säga nej till 19åringen. Sen sket de sig med killen jag börja gilla osv osv, mycke mer å så. Snälla hjälp mig!
T

BUP svarar:
Hej!
Vad bra att du skriver till oss. Du mår väldigt dåligt och känner att du behöver hjälp. Din syster tycker inte att du har tillräckligt stora problem för att vända dig till BUP säger du. Det håller jag inte med henne om. Tvärtom tror jag att BUP är ett bra ställe att vända sig till i ditt fall.
Det verkar som du söker bli sedd och bekräftad, något vi alla behöver, men på sätt som inte blir bra för dig. Du gör det genom att bli sexuellt utagerande och du har svårt att sätta gränser för dig själv. Det gör att andra kan utnyttja dig och sedan prata illa om dig. Du behöver hjälp med att vara mer aktsam och rädd om dig själv. Hjälp att kunna säga nej. Och hjälp att inte dricka eftersom det då är svårare att ha kontroll över vad du gör.
Du säger att du har mer att berätta. Kanske har det hänt dig svåra saker tidigare.
När det är så här svårt är det lätt att känna att man inte är värd bättre. Det kan  kännas så men så är det inte!
Du har försökt att tala med kuratorn i skolan men det har inte varit hjälpsamt. Och du vill inte berätta för dina föräldrar. Du kan själv ringa  till BUP men i de allra flesta fall vill man där också ha kontakt med dina föräldrar. Utan föräldrar kan du vända dig till ungdomsmottagningen i din kommun. Du kan också ringa, anonymt om du så vill, till BRIS. Jag vill också tipsa om Tjejzonen, en sajt där du kan chatta med en Storasyster som verkligen är på din sida och kommer att kunna ge dig tröst, stöd och pepp.
Försök att vända dig till någon av dessa. Vänta inte! Du kan få bra hjälp som gör ditt liv lättare. Och försök tänk att du är värd ett bra liv!