Äter typ ingenting
Hej? Jag vet inte hur jag ska förklara riktigt men jag äter typ ingenting och jag vill börja äta igen men ändå inte det går lixom inte jag vill inte bli tjock mina vänner har reagerat starkt på att jag inte äter och försöker få mig ätt äta och dom har lovat att inte säga nåt till nån men jag vet inte vad jag ska göra HJÄLP!

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt mejl! Du berättar så levande om starka och motstridiga känslor som finns inom dig, så jag förstår verkligen att du har det riktigt kämpigt!
Dina vänner har lovat vara lojala mot dig och inte berätta om vad de ser, men jag är övertygad om att du behöver hjälp och därför behöver du själv berätta om hur du har det.
Du kommer troligen att behöva hjälp och stöd hemma utifrån oron för att bli för tjock och för att kunna äta vanligt igen.
Så jag föreslår att du börjar att prata med dina föräldrar, om du inte redan har gjort det. De måste absolut få veta om hur svårt du har med maten för att kunna hjälpa dig hemma. Om det känns svårt att berätta, så kanske du kan börja visa dem mejlet hit till BUP.se - då kommer de säkert att förstå hur du har det.
Jag tycker också att du med en gång ska söka upp skolsköterskan på din skola och berätta om svårigheterna med maten. Det kan du göra själv eller tillsammans med dina föräldrar.
Skolsköterskan är van vid att träffa ungdomar i samma situation som du och hon kan antingen hjälpa dig, eller se till så du får den hjälp du behöver på annat håll.
Du har tagit ett första steg att söka hjälp genom att skriva hit och jag hoppas nu att det här svaret kan vara en första hjälp för dig.
Vänta nu inte med att ta nästa steg. Det finns bra hjälp att få och den är du värd!