Tror jag håller på att bli galen
Hej, jag har fått diagnoserna depression, ångest, sociofobi, ASD och ADD. Jag har börjat med koncerta nyligen. Det har inte hjälpt.
Mitt problem är att jag tror jag håller på att bli galen. Nyligen har jag börjat se ormar och spindlar som inte finns. De kan krypa på mig ibland, men om jag försöker skaka av mig dem försvinner dem. Jag vet inte vad som händer. Vet ni?
Tack för svar!!

BUP svarar:
Hej och tack för brevet!
Det låter läskigt det du beskriver, som om du var i en mardröm. Det här är inte en fråga som går att enkelt besvara i ett mejl så här i Frågelådan.
Känner dina föräldrar till det här? Om du inte har berättat - så gör det. Du behöver få prata med doktorn som gett dig medicinen. Kanske att det är en biverkan av den och man måste göra något annat än att skriva ut medicin.
Be dina föräldrar om hjälp att få kontakt med doktorn så att du får rätt hjälp.
Önskar dig det bästa.