Kommer han tillbaka igen?
Jag och min pojkvän, eller ex just nu blev tillsammans förat sommaren 2011, han var mitt första seriösa förhållande, och han tog även min oskuld. Han gjorde dock slut med mig redan efter 1 1/2 månad. Jag blev helt förkrossad, men en av hans vänner tog kontakt med mig och fick mig må bättre och det gick så långt så att vi blev tillsammans, detta ledde till att jag fick stå ut mycket skit från mitt ex som ville ha tillbaka mig. Jag insåg då att jag gjort ett misstag och min dåvarande pojkvän förstod detta, så efter ett tag gick jag tillbaka till mitt ex igen, men då varade vårt förhållande i ett halvår, men då, IGEN gör han slut med mig p.g.a att hans känslor slocknat, trots att han sagt att han aldrig skulle klara av att lämna mig osv. Månaderna gick och ÅTER IGEN vill han ha tillbaka mig, och samma visa händer igen, jag tar tillbaka honom. Han började beté sig fruktansvärt illa mot mig, (han har problem med aitt humör och därför har han alltid varit ganska dryg mot mig, och detta har jag accepterat) men det blev för mycket för mig, så jag valde att göra slut själv denna gången. Men det tog inte lång tid för mig att inse att det var fel, jag ville ju leva med honom, så vi pratade och han valde att gå tillbaka till mig. Denna gången var allt perfekt, vi mådde jättebra och pratade om att det inte finns någn idé med att göra slut längre när vi ändå väljer att gå tillbaka till varandra hela tiden.
Men så blev det midsommar.. Vi drack ihop med några vänner och jag fick i mig lite för mycket, och han blev otrevlig, så jag började bli fruktansvärt känslomässig, och han blev allt mer hårdhänt med mig, och kallade mig massa otrevliga saker. Han började dra i mig och drog ner mig på backen. Jag blev då rädd och puttade bort honom, men han deog ner mig igen och tryckte fast ett stenhårt grepp om mig mun och käke. När vi vaknade nästa dag så var hela jag blåslagen, han fick jättedåligt samvete och grät. Vi åkte dp hem till honom för att ingen skulle se hur jag såg ut (jag skämdes och han med) jag förlät ju honom för detta. Men så någo vecka efter detta så gick vi åter igen på en fest ihop och då blir han arg för att jag målade en av hans bästa vänners naglar (på skoj såklart) och börjar kalla mig massa saker igen.. jag var full och fattade inte vad jag gjorde så jag pratade med mina kompisar och då kom det ut, jag berättade då om midsommar, och det gjorde honom skogstokig och han sa att jag var en idiot som beröttade om det. Ända sen detta hände har han varit elak till och från, men cförst för någon vecka sen började han med gullandet igen, han berättade om hur mycket han älskade mig och ville ha mig, vi hade även sex igår. Men senare mot kvällen så fick jag fruktansvärda smärtor i hjärtat (får det då och då, med tanke pp att jag har besvär med det) och han sa då att han inte orkade mer. Jag sa att jag föratod att det var jobbigt för honom, och att jag kunde åka hem på morgonen o han hade svpet för att vara med mig när jag fick ont. Jag sa att han kunde tänka under natten och att jag inte skulle ta illa upp om han ville att jag skulle åka hem för det.
Men så kom det imorse.. han sover alltid länge annars men idag så var han uppe och satt vid datornn är jag vaknade, han kollade på mig men sa inget, så jag frgade honom om han ville att jag skulle åka, och direkt efter det sa han bara att han ville göra slut, jag blev förkrossad och frågade honom då om det fanns något jag kunde göra, och han svarade då "jag vet inte" men jag gjorde väl misstaget som alla gör, jag tjatade pp honom och sa att det inte finns något jag inte skulle göra för honom osv. Och jag tyckte allt gik så fort för dagen innan sa han att han älskade mig mer än något annat i hela världen, och han hade även sex med mig. Ha berättade att anledningen var att han ville kunna "röja med sina kompisar" och jag sa att det inte spelar någon roll, för det kan han ju göra när han har mig med? Jag har aldrig varit i vägen för det innan. Han sa dock att han fortfarande är kär i mig och älskar mig.
Skrev ett meddelande till honom förut när jag kom hem och bad om uräkt för hur desperat jag verkade. Och att han hade rätt, att det kanske är dags för mig att träffa andra osv. Men att jag förmodligen kommer vänta några veckor och se om han ändrar pga förhastat beslut, men att jag inte kommer kunna vara så lätt för honom mer än några veckor till, för om haninte skulle kontakta mig då så skulle jag vara tvungen att gå vidare oh acceptera det, då svarade han "låter bra!"
Tror ni att han kommer tillbaka igen?
förkrossad

BUP svarar:
Hej förkrossad och tack för ditt brev som verkligen får mig att bli orolig!
Jag tycker inte relationen till din pojkvän låter bra alls. Jag vet att detta kanske inte är det svar du önskar, men din kille behandlar dig inte med kärlek eller respekt. Det är inte kärlek att hota, skada eller kränka någon som han har gjort. Detta behöver inte bli ditt öde, tro mig, ingen förtjänar det du har gått igenom. Det finns inga ursäkter för hans beteende alls. För din egen skull bör du noga överväga om du inte, trots att du säkert älskar honom, förtjänar ett bättre liv?
Om du noga läser igenom ditt brev en gång till och föreställer dig att detta skulle vara en vän eller någon annan du bryr dig mycket om som skrev om sitt liv. Skulle du då inte tänka att hen behövde komma bort från den här killen? Skulle du inte råda hen att lämna och inte vända sig om? Jag hoppas det.
Jag rekommenderar dig att söka stöd hos någon klok och vettig person, för det är inte alltid så lätt att bryta sig loss från någon som man faktiskt, trots allt älskar.
Här kommer några tips på var du kan vända dig:
Kvinnofridslinjen
Tjejzonen
Tjejjouren
Ungdomsmottagningen
Snälla du - var rädd om dig och sök stöd! Du är värd det.