Dom förstår inte att det inte handlar om lathet
Jag har en depression, en ganska djup sådan.
Har även ett självskadebeteende, och en ätstörning.
Jag går hos Umo, men dom tycker inte det är tillräckligt allvarligt ännu för att jag ska få skickas vidare till BUP.
Hur ska jag förklara för dom på UMO att det inte hjälper hos dom, att jag inte mår bättre, för det tror dom, att det blir bättre.
Och HUR ska jag få mina föräldrar att förstå???
Dom förstår inte att jag inte är lat, det är att jag inte orkar något, när jag inte ens orkar leva.
Dom förstår inte varför jag skadar mig, nrä det är ända sättet för mig att veta att jag lever.
Dom förstår inte att jag inte äter, när jag nästan drabbas av en panikattack så fort jag går upp lite i vikt.
Dom förstår inte att jag är så jävla trött.
Dom förstår inte att jag inte känner något längre.
Dom förstår inte varför jag inte vill umgås eller prata längre.
JAG ORKAR INTE LÄNGRE, SNART ORKAR JAG INTE ENS TA ETT ANDETAG TILL, JAG MENAR ALLVAR. MÅR SÅ JÄVLA DÅLIGT, VAD ÄR DET FOLK INTE FÖRSTÅR??
Styles

BUP svarar:
Hej!
Det låter som att du är en kämpe som inte ger upp, trots tuffa motgångar, trots att du är så trött, inte orkar mer och har den där känslan av att ingen förstår dig. Det är väldigt bra att du skriker på hjälp tills någon hör!
Ge inte upp! Fortsätt försök få dina föräldrar att förstå och fortsätt försök få din kurator på UMO att förstå att du behöver mer hjälp.
Jag tycker att du är mycket tydlig i ditt brev hit till oss. Du behöver få en annan typ av behandling för dina bekymmer än du får idag, så att du känner att ångesten släpper och lusten att leva kommer tillbaka.
Du kan själv kontakta den BUP-mottagning som ligger närmast där du bor. De kan ta emot för ett första samtal utan föräldrar och sedan hjälpa dig så dina föräldrar förstår att de behöver följa med dit.
Det bästa är om man får möjlighet att både prata med och utan sina föräldrar. Dina föräldrar behöver också få råd hur de ska vara till bättre stöd för dig.
Om du vill ringa någon för att få veta vart du ska vända dig, föreslår jag Hjälplinjen på telefonnummer 0771-22 00 60. Dit kan man vända sig eftermiddag och kväll när man hamnar i ett krisläge och behöver råd om vart man ska ta vägen.
Ge inte upp!