Normalt för ångest och depression?
Hej är en kille på 14 år och har ångest/depression och får ofta overklighetskänslor allt känns som en dröm får oxå spänningar i huvet det känns som om jag har fått nån slags sjukdom. Har oxå fått lite problem med närminnet senaste tiden, jag glömmer bort saker t.ex när en dag är slut kan jag inte komma ihåg om jag duschade vid början av dagen eller inte. Är det här normalt inne ångest/ depression
Z

BUP svarar:
Hej!
När man har ångest och är deprimerad kan det vara så att man fokuserar mycket på det, så mycket att man inte lägger annat på minnet som om man duschat på morgonen eller inte. Man kan också ha känslor av overklighet när man är mycket stressad och spänd.
Du skriver inte om du medicinerar och har en kontakt på BUP eller vårdcentral. Men om du har det är det bästa att tala med den du träffar där om din fråga. Mediciner kan ge biverkningar som är bra för dig att känna till. Det kan  vara en orsak till de känslor du undrar över och du kan fråga den läkare som skrivit ut medicinen om detta.
Om du inte har någon vårdkontakt tycker jag att du och dina föräldrar ska ta kontakt med BUP eller vårdcentralen.