Skulle jag ha få plats hos er?
Hej!
Jag har mått dåligt väldig länge. Jag har mått verkligen dåligt sen förra året, om man räknar med att må dåligt så har jag gjort sen jag var liten. Jag har haft ångest sen när jag var liten. Men allting blev värre när jsg gick i femman för det var då jag blev "mobbad" av ord.
Jag har mått dåligt så att jag nära skulle ta livet av mig. Jag har skärt mig. Jag har inte kunnat göra något för att det är en kamp att lämna sängen för mig.
Det var en kort berättelse men frågan är: skulle hag ha fått plats hos er? Eller så överdriver jag?
tacksam för svar.
AS

BUP svarar:
Hej och tack för brevet!
Ja, jag tror att du skulle få plats hos oss. Det är bra att berätta hur länge du haft det jobbigt, hur det påverkar ditt liv, att det kan vara så svårt att du ibland inte vill leva. Att du blivit mobbad när du var mindre och vad det är du har ångest för. Jag gissar att man skulle bjuda in dig till din BUP-mottagning om du berättade.
Sen tycker jag att du låter så väldigt ensam. Kan du inte be en förälder om hjälp att ringa? Det kan vara svårt att själv be om hjälp om man har det svårt. Men det är klart att du är välkommen att själv ta kontakt med oss. Sen frågan om du överdriver. Eftersom du beskriver att du haft det svårt så länge låter det inte som en överdrift i mina öron. Telefonnummer till din närmsta BUP mottagning hittar du här på hemsidan under "Hitta mottagning"
Önskar dig allt gott!