Vill inte existera mer
Jag har mått allmänt skit i snart 12 månader konstant, och gråter nästan varje dag så länge jag inte varit ensam och har mått bra på dagen. Jag börjar tro att jag har hamnat i en depprision. Jag började skada mig för typ 2 och ett halvt år sen, jag började när jag var väldigt väldigt ung. Jag vill inte leva mer och bara vill dö, bara ta mitt liv. Men jag vågar inte, snälla snälla hjälp mig. Jag har även börjat gå ner i vikt. Jag vill inte existera mer. Jag bara vill inte..
Fanny

BUP svarar:
Hej Fanny!
Tack för ditt brev, det är jättebra att du orkat skriva till oss trots att du mår så dåligt. Du skriver inget om hur du har det i din familj, i skolan eller med kompisar. Sådant är också viktigt, men man ska förstås inte må så dåligt som du gör i vilket fall som helst.
Vet dina föräldrar hur du mår, har du pratat med dom om hur du har det? Om dom inte vet (eller inte förstår) så ska du berätta eller prata med någon annan vuxen som kan lyssna och hjälpa dig vidare. För jag menar att du behöver professionell hjälp, det kan du få hos närmaste BUP och hos oss behöver föräldrarna finnas med i kontakten. Det betyder inte att de ska sitta med i rummet hela tiden, men de ska vara med under det första besöket, veta vad problemet handlar om och vad som är målet för behandlingen.
Jag bifogar en del text att läsa när du har ork. Det finns också några länkar som kan vara bra att besöka: Snorkel, SHEDO, Tjejjouren, hoppas det kan hjälpa dig till kontakt med andra ungdomar som mår dåligt.
Önskar att du får hjälp av de vuxna omkring dig att gå vidare, lycka till!