Vad gör en enhetschef?
Hej!
Jag undrar en sak. Vad gör egentligen en enhetschef? Enhetschef på min mottagning hade ett möte med mig och min kontaktperson och jag förstod inte riktigt varför enhetschefen var där, dom diskuterade mest vem jag skulle ha kontakt med. Enhetschefen sa också vad för typ av hjälp hen tycker jag behöver och att det är viktigt att jag går det osv.
Vad gör en enhetschef och varför är dom ibland med och träffar patienter? Vad är deras syfte? Varför finns dom?
Tuttifrutti

BUP svarar:
Hej och tack för brevet!
Enhetschefen är den på en mottagning som har det yttersta ansvaret för vården och därför är det inte ovanligt att vi pratar med den eller tar med i samtal när vi behöver hjälp. Enhetscheferna på BUP är också oftast erfarna behandlare och därför blir de många gånger tillfrågade om råd och vägledning av de som jobbar på mottagningen.
Varför Enhetschefen var med på just ditt möte kan jag förstås inte svara på. Men du kan ju alltid fråga din behandlare/kontaktperson.
Önskar dig allt gott!