Vill verkligen dö när jag har mens
Hej!
jag undrar vad man ska göra om man vill dö men inte vet hur man ska ta sitt liv
asså jag menar vad är det minst smärtsamma?
Jag menar värkligen att jag vill dö
(men bara när jsg har mens)
vad ska jag göra?
jag gråter varje dag jag har det?
Snälla hjälp mig😔
Anonym

BUP svarar:
Du har det jättejobbigt med mensen. Och det kan verkligen vara jobbigt, särskilt när man nyligen börjat få mens. Man påverkas mycket, både känslomässigt och kroppsligen.Man kan känna sig som djupaste nedstämd för att sedan bli som vanligt igen när mensen är över. Efter en tid kan det, åtminstone delvis, komma att bli bättre, men det hjälper dig inte mycket just nu.
Jag tycker du ska tala med någon som kan förstå och hjälpa dig. Som sjuksköterska på vårdcentralen eller Ungdomsmottagningen i din kommun. Det finns mycket man kan göra för att underlätta sådana här besvär. Tala också med dina föräldrar om hur du har det så kan de kanske också stödja dig. Din mamma vet säkert en del om hur det kan vara.
Du kan också maila eller chatta med tjejzonen eller ringa dem.