När ska ni på BUP faktiskt hjälpa till?
När ska ni sluta ge ungdomar mediciner dem inte behöver och faktiskt hjälpa till?
Jag har gått till bup nu i över ett år och ni har inte gjort ett skit, bara försämrat hela situationen.
A.

BUP svarar:
Hej och tack för din fråga!
Det är jätteviktigt att vi får veta när man är missnöjd med det vi gör, men det viktigaste är ju att de som du har kontakt med får veta hur det är för dig.
Jag kan inte ge dig svar på varför du får mediciner, men med mediciner är det så att det är en bra hjälp för en del men inte alls till hjälp för andra. Helt klart har det inte hjälp dig.
Är det möjligt för dig att ta upp ditt missnöje med de du träffar på BUP? Om det är svårt att prata med dem kanske du kan skriva till dom och också be att få ett skriftligt svar.
Ett annat alternativ är att du pratar med dina föräldrar och ber dom om hjälp.
Din fråga är viktig och det är viktigt att vi får veta när det inte blir bra.