Har självmordstankar hela tiden
Jag har självmords tankar hela tiden ja skär mig och ja orkar inte leva, jag bråkar med vänner hela tiden har förlorat många vänner på sista tiden ja förstår inte vad ja gjort?. Ja får höra att ja e ful och tjock nör ja ser mig i spegeln så ser jag bar tjock ut jag vet inte vad ja ska göra. Ska ja prata med någon i bup för ja vill inte prata med mina föräldrar dom bryr sig inte så mycket. Hjälp mig jag vill bara dö
Tilda

BUP svarar:
Hej Tilda!
Tack för ditt brev! Jag ska svara direkt på din tydliga fråga hit till BUP.se, om du ska prata med någon på BUP när du mår så dåligt som du gör. Ja, jag tycker absolut att du med en gång ska söka kontakt med BUP för att be om en tid där! På BUP är man van vid att träffa ungdomar som känner att de inte orkar leva längre och du kan där få  bra hjälp till att hitta vägar framåt. De kan stötta dig till att se vilka möjligheter som finns till förändringar i ditt liv så att livet kan börja kännas bra igen.
När livet känns så svårt som det nu gör för dig så så är det viktigt att få hjälp med en gång. Du upplever inte att dina föräldrar bryr sig så mycket men jag tycker ändå att du återigen ska försöka få dem att förstår hur tungt du har det. Du behöver deras stöd både hemma och för att kunna få en samtalskontakt på BUP. Kanske att du kan visa dem det här tydliga brevet du skrivit hit till BUP för att få dem att förstå att du behöver hjälp? När jag läste det så förstod ju jag att du var en flicka som hade det mycket kämpigt.
Du och dina föräldrar kan sedan gemensamt söka tid för dig på närmaste BUP-mottagning. Du har också möjlighet att söka upp närmaste Ungdomsmottagning på egen hand.
Du har också möjlighet att få hjälp på nätet genom Självmordslinjen och dit går det också att ringa på telefon 90101. Du kan också få stöd genom att chatta med Tjejzonen.
Jag hoppas att du med en gång får den hjälp du behöver!
Varmt lycka till!