Mitt liv suger!
Hej!
Min min pappa har träffat en ny tjej och jag gillar henne inte. Jag vet inte liksom varför, men jag gillar henne bara inte!
Dem har sex varje natt och jag kan inte sova pågrund av det!
Jag känner mig så värdelös för pappa tillbringar så mycket tid med henne och så fort jag blir riktigt ledsen och börjar gråta så orkar inte pappa längre, han liksom bryr sig inte och då känner jag mig ännu mer värdelös. Eller jo han bryr sig när jag skadat mig själv, men jag vill hu inte skada mig själv för att få hans uppmärksamhet!
Nu så orkar jag inte äta och jag har gått ner massor i vikt.
Ja, juste min mamma hatar desutom mig mer orkar jag inte skriva om henne för då börjar jag bara gråta ännu mer!
Om jag ska ta det kortfattat, mitt liv suger. Jag skolkar från skolan, jag skärt mig själv
Jag gick till skolans kurator förut, men nu så är det lite svårt eftersom det är sommarlov...
just nu vill jag bara dö! Snälla hjälp!!
En som inte orkar leva

BUP svarar:
Hej och tack för ditt brev!
Jag blir väldig berörd av det du skriver. Det verkar som du är övergiven av både mamma och pappa. Har du några syskon, eller någon snäll släkting att söka tröst hos?
Jag tycker det är dålig stil och respektlöst av din pappa att ha så högljutt sex på nätterna att du inte kan sova. Jag förstår att du tycker det är hemskt jobbigt, sånt vill man ju inte höra direkt, även om man förstår att ens föräldrar gör "det". Skulle det funka att be dem vara lite tystare? Kanske skriva en lapp?
Att din pappa har en ny kvinna i sitt liv kan jag förstå känns jättejobbigt, hon tar ju, som du mycket riktigt säger, tid från dig som du verkar behöva. Särskilt med tanke på att du inte verkar ha så mycket kontakt med din mamma.
Går det att prata med pappa? Jag tänker då på att prata med honom i ett läge då du inte är så ledsen, utan när ni har det lite mer avslappnat tillsammans. Eller slår han dövörat till om du försöker ta upp att du faktiskt behöver honom? Jag tycker det är bra att du inte skär dig, för även om du då får uppmärksamhet av pappa så är det inte den sortens uppmärksamhet du vill ha. Du vill väl ha goda, mysiga stunder med honom?
Jag skulle önska att din pappa lyssnade mer på dig och dina behov. Visst kan jag förstå om han är galet förälskad i sin nya tjej, men du måste ju komma föst, du som är hans barn, eller hur? Ibland kan barn och föräldrar behöva hjälp för att förstå varandra, för många gånger så är det nästan som om man talar helt olika språk och hur man än försöker så når man inte fram till förståelse. Man kan få sådan hjälp, till exempel på BUP.
Annars är jag glad att du har din skolkurator, hen verkar vara viktig för dig.Tyvärr är det ju sommarlov och semestertider. Men när sommarlovet är slut kan du åter gå dit och prata. .
Om du skulle vilja chatta med någon, så kan jag rekommendera Tjejzonen för dig. Jag tror faktiskt att du skulle kunna få jättefint stöd från en Storasyster där.