Jag orkar inte mer
Jag orkar inte mer!
Jag mådde dåligt och skar mig, men zet blev bättre. Men det känns som om det är på väg ner igen. Folk säger att det går upp och ner, men vad fan hjälper det!? Och hur vet någon att det blir bättre!?
Vill dö, är rädd att det ska ta lång tid eller vara jobbigt/göra ont, folk kommer sakna mig, och alla andra behöver  städa efter mig.
Men ALLT OCH ALLA ska ju bråka hela tiden, och jag måste välsja ena eller andra sidan. Så jävla jobbigt! VARFÖR ska alla bråka HELA JÄVLA TIDEN!?
Jag vetefan vad jag gör här, jag skriker och gnäller för almt pch gör det jobbigt hemma (JO, så är drt, du kan fan inte veta det.) Jag vet inte vem jag kan lita på. Jag är en taskig jävel som bara flyter med när folk i klassen fryser ut och skrattar åt en person, för jag är en jävla fegis som inte vill bli ensam. Jag orkar inte med all denna jävla skit!
Satt nyss och skrev ett brev hit, men mer detaljerat. Jag hoppades att jag skulle få ett svar som kunde hjälpa, men det där jävla brevet försvann! SÅKLART!
Jag orkar inte mer, har sån lust att bara hämta det jag skadade mig med, men mamma blir så jävla ledsen, vill inte få henne att må ännu sämre (JO, det är mitt fel att hon mår sämre, för det var JAG som skadade mig och gjorde allt jobbigt, okok?). Plus att ärren är så jävla fula, och jag vill inte visa dom för någon. Men vad spelar det för roll om jag gör det eller ej, det passar ju in på mina armar och ben, och det är redan fult.
Förlåt för stavfel, och förmåt för mitt fula språk. Jag vet att det ser vansinnigt ut. Behlver inte skicka detta, för ingen bryr sig. Det finns ju viktigare saker
"(:"

BUP svarar:
Hej!
Det är jättejobbigt när folk ständigt bråkar och man känner att man måste välja sida. Särskilt svårt är det om ens föräldrar bråkar och man känner att de har förväntningar på att man ska ställa sig på den enes sida mot den andra. För det kan man inte.
Man kan inte ta parti för en förälder mot den andra. Man behöver få respekt för att man är fäst vid båda sina föräldrar och inte vill eller kan ta ställning.
Om föräldrar har konflikter med varandra måste de lösa detta själva utan att blanda in barnen. Men många föräldrar  som bråkar glömmer bort det. De kan prata illa om varandra och för barn är det riktigt smärtsamt. Nu vet jag inte om det är så du har det och detta som gör att du mår så dåligt.
Men det låter som du känner dig dålig, värdelös, att mycket av det som hänt är ditt fel och att du har svårt att orka med situationen. Andra verkar ha sagt till dig att det inte är ditt fel hur din mamma mår- men det känns så i alla fall.
Du ber om ursäkt för ditt brev men det finns alls ingen anledning. Du beskriver uttrycksfullt dina starka känslor och det är lätt att bli berörd av det du skriver.
Jag tycker det är viktigt att du får tala med någon om hur du mår och hur situationen är för dig. Så här ska du inte behöva ha det.
Du kan ringa till eller chatta anonymt med BRIS. Eller så kan du ringa ungdomsmottagningen i din kommun. Om det känns möjligt kan du vända dig till skolkuratorn.
Men tala med någon. Det här är alldeles för tungt.