Vill veta om detta är asperger/autism
Hej hej!
Jag undrar hur man tar kontakt med er för att få en eventuell utredning, hur en utredning går till dvs jag undrar hur ni gör från att en person kontaktar er till att en person fått en diagnos och hur ni ställer er till att hjälpa vidare. Diagnosen jag vill veta detta om är asperger/autism.
Tacksam för svar. :)
SE

BUP svarar:
Hej SE och tack för ditt brev!
Eftersom du är 18 år kan vi på BUP inte utreda hur det står till med dig.
Jag skulle vilja hänvisa dig till Vårdguiden där det står en hel del om både autism och Aspergers syndrom.
Var utredningar av vuxna görs är lite beroende på var du bor. Ofta är det på en vuxen- psykiatrisk mottagning om man är över 18 år.
Jag tror att du kan få svar om du ringer till en sådan eller frågar på din Vårdcentral.
Lycka till