Har verkligen nått botten nu
Hej! Jag har verkligen nått botten nu.. (har sedan två månader kontakt med bup där jag bor.)Eller gjorde det för ett tag sen men har hållit ut. Förra söndagen (7 maj) överdoserade jag min anti-depp. Något som klassades som ett självmordsförsök. Sedan dess har allt bara fallit mer och mer utför. Min pappa tar inte riktigt mitt mående på allvar och min fd. bonusmamma sa att jag gjorde saker för uppmärksamhet. Något som fick mig att gå i taket. O onsdags gjorde pappa en halv creepy sak mot mig och det fick mig känna mig otroligt rädd och otrygg hemma. (han har alkoholproblem också) I torsdags blev jag så gott som tvingad att åka till min mamma då jag inte får vara själv och pappa skulle åka bort. Något jag i efterhand inte klagar över. Orkar verkligen inte va hemma. Hade inte varit hos mamma på över 8 månader och de två fösta dagarna kändes bra. Men nu börjar jag falla tillbaka neråt mot det mörka. Saknar mina rakblad, blir triggad av allt jag ser på instagram, (depp då dvs).
Saknar mina vänner där hemma och framförallt, mina ensamma stunder med mig själv. vet inte hur länge till jag måste stanna kvar här. Visst jag trivs väl nästan lite bättre än hemma, men känns som jag kommer bli helt knäpp om jag inte får vara själv snart. Jag vet nog innerst inne att jag inte borde vara själv men jag klarar inte många dagar till.
Jag vet verkligen inte hur jag ska orka med livet längre..
Ledsen

BUP svarar:
Hej!
Det är bra att du har en kontakt med BUP. Men för att du ska få bra hjälp där är det viktigt att du berättar om hur du mår och vad som händer i ditt liv. För att du ska kunna må bra är det viktigt att du känner dig trygg hemma med dina föräldrar.
Att din pappa gjort något som gjort dig rädd och otrygg är en sådan viktig sak som du ska berätta.  Att du knappt står ut med att inte få vara ensam är också viktigt att tala om.
När man talar om svåra saker kan man hitta vägar till att göra det bättre. Och då kanske du inte längre behöver tänka på att skära dig.
Så försök berätta för din BUP-kontakt om hur du känner dig och vad som händer dig.