Var på BUP och det var hemskt
Jag var på BUP första gången idag och det var hemskt. Jag blev så missförstådd och så många personer har blandats in. Min pappa, som jag inte bor hos eller vill ha kontakt med har fått reda på allt om hur jag mår, utan att någon ens sa till mig i förväg. Detta handlar om mina djupaste känslor, jag vill inte att det bara ska flyga ut till vem som helst? T.ex. skolan, min pappa och flera andra vet exakt allt nu. De personerna jag träffade var helt känslokalla och brydde sig verkligen inte. Jag kan inte må såhär längre, men vägrar komma tillbaka dit då det bara gjort mig hundra gånger med ledsen. Vad ska jag göra?
En tjej

BUP svarar:
Hej!
Det låter väldigt olyckligt att det blivit så här. Det verkar som du var oförberedd på vad mötet på BUP skulle handla om och hur det skulle gå till.
Man måste kunna tala om dina problem för att kunna hjälpa dig men förstås inte på ett sätt så att du känner dig uthängd och överkörd av dem som ska hjälpa dig.
Så vad kan du nu göra? Det är viktigt att BUP får veta hur detta blev för dig. Kan du tala om för BUP-behandlarna hur du känner? Om det är svårt att göra detta själv kan du ta hjälp av någon, din mamma eller någon annan. Tala också  med din mamma om hur mötet blev och hur hon uppfattade det.
Dina känslor inför att få hjälp är ju av avgörande betydelse för hur behandlingen och insatserna ska lyckas och för att du ska få det bättre.
Försök!