Känns som jag bara skriver samma saker hela tiden
Jag är en tjej som är 12 år och har mått dåligt jätte länge. Jag har jätte dålig självkänsla och självförtroende det har jag haft sen i trean. Och det är nu det börjar bli väldigt jobbigt, jag har jätte svårt att äta, jag kan ha självmords tankar ibland och tänker ungefär varje dag att jag vill bara ta en kniv och skära mig själv. För jag trycker att det inte är någon mening att finnas när man inte kan något och att folk låsas tycka om mig för att jag inte ska vara ledsen. Eller ja det är så jag känner att det är. Det är typ såna tankar jag har hela tiden. Och jag är ledsen typ oftast varannan dag typ. Jag har tänkt att jag kanske har depression men jag har sagt det till min bästa kompis och hon sa att hon inte tror det men jag tror att jag har det. Och det är det att det känns som att jag bara är en sån här tjej som bara hade tur att man finns. För det är ingen som lyssnar på vad jag säger och jag är efterbliven som inte fattar eller kan något och eftersom jag går runt och säger det tror alla andra på det och inte lyssnar på vad jag har att säga. Det är typ det man vill inte skriva något mer för det känns som jag bara skriver samma saker hela tiden.
Moa

BUP svarar:
Hej Moa!
Så jobbigt du har det och har haft det väldigt länge. Är det ingen av dina föräldrar som vet hur du har det? Jag tycker att du skall prata med någon vuxen som en förälder eller skolsyster om hur du känner. För jag tror att det är precis som du skriver i slutet av ditt mejl - det blir bara som att man tjatar om samma saker hela tiden.
Och när man som du har så många negativa tankar om sig själv, blir det lätt att man gräver ner sig i det och börjar tro på tankarna mer och mer.
Du skriver att folk verkar tycka om dig och att du inte riktigt litar på det. Varför skulle de vilja verka snälla? Jag gissar att de faktiskt tycker om dig.
Kompisar är alltid bra att ha men när det gäller dina problem tror jag att du behöver stöd och hjälp av vuxna. Så dröj inte att prata med någon vuxen som betyder något för dig eller som är beredd att lyssna.
Önskar dig det bästa