Jag tappar kontrollen över mig själv
Hej! Jag är i behov av hjälp men varken kuratorn i min hemkommun, dietisten eller elevhälsan på min skola hjälper mig. Jag kan inte riktigt bestämma vad som gör att jag inte mår bra men jag gör det definitivt inte. Har tidigare haft problem med ätstörning med tecken från både anorexia och bulimi och faller tillbaka dit allt mer och mer. Jag känner mig trött mestadels och har svårt att koncentrera mig i skolan. När mitt självförtroende eller självkänsla sänks så skadar jag mig själv genom att antingen svälta mig eller hetsäta för att sedan ångra det. Jag mår inte bra av det men fortsätter ändå med det eftersom jag tappar kontrollen över mig själv.  Klarar inte av att vara ensam men vill samtidigt vara ensam för att dölja mitt beteende. Jag orkar inte må dåligt längre och vill bara bli helt frisk från denna skiten. Snälla hur får jag kontakt med någon som kan hjälpa mig tillbaks.
Stickan

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev! Ofta behöver man lite hjälp -  stöd och uppmuntran och någon att prata med för att kunna bryta sina olika slags vanor man skaffat sig för att slippa för mycket oro och ångest. Men som du märkt ger det ingen långsiktig lindring att självskada sig utan snarare har man fått ytterligare ett stort problem med nya påfrestningar.
Du kan söka hjälp på flera ställen. I första hand kanske du ska ringa till din vårdcentral och höra vad för slags hjälp de har att erbjuda dig. Annars kan du också ta kontakt med en ungdomsmottagning eller BUP.
Lycka till!