Har tafsat på mig
Hej,
Jag har en tremänning på min mammas sida av släkten som under två års tid har taffsat på mig. Vid ett tillfälle höll han till och med fast mig och kysste mig. Han säger att han är förälskad i mig, men han är 25 år. Vet inte vad jag ska göra. Jag har berättat för en präst som jag litar på, han tyckte jag skulle berätta för mina föräldrar. Jag vill berätta för mamma, men tänk om hon inte tror på mig? Det kanske är mitt fel att han håller på så. Vad borde jag göra?
Lina

BUP svarar:
Hej Lina!
Tack för brevet. Jag håller med prästen - berätta för dina föräldrar. Du behöver deras hjälp för att skydda dig från din släkting.
Brukar mamma lyssna på dig? Det kanske kan vara svårt att för henne att först ta in det du säger, men tror du hon skulle låta det vara?
Du undrar om det kan vara ditt fel. Nej det är det inte. Han borde veta bättre än att tafsa på dig. Det började redan när du var tretton och var ett barn och det borde han som då var 23 år vetat är helt och hållet fel. Att han tafsar på dig kan aldrig vara ditt fel.
Lycka till