Känner att varje dag blir jag mer och mer tom
Jag känner att varje dag blir jag mer och mer tom. Jag har ingen att prata med, ingen utom mig själv. Jag vet inte vad som händer med mitt liv, men jag vill verkligen inte vara så här längre. Jag försöker fixa mig själv, men varje gång något bra händer kommer mitt sinne att ge sorg och depression.
Anonym_fråga

BUP svarar:
Hej!
Tack för ditt brev. Jag undrar vad som händer när du skriver att varje gång något bra händer så kommer det ge sorg och depression.
Betyder det att när det känns bra så blir det inte beständigt? Eller är det en slags hopplöshetstanke - att det kommer aldrig bli bra - även om det blir bra för en stund så är det inget som håller i längden?
Du skriver om sorg och depression. De tillstånden kan vara förvillande lika. En sorgeprocess kan övergå i en depression och då kan man behöva hjälp för att komma vidare.
Det låter som du skulle vilja dela dina tankar med någon annan än dig själv. Det kan du göra genom att ta kontakt med en vårdcentral eller en ungdomsmottagning där du bor.