Behöver mer hjälp
Hej!
Jag är en tjej  på 16 år som mår ganska sjukt dåligt. Jag går till en psykolog en gång per månad och det hjälper ju lite, men inte under skolan eller kvällarna när jag mår som sämst. Hade två vuxna från skolan jag kunde kontakta, men de har brutit kontakten och kan inte prata med dem mer. Har ingen annan och jag kan verkligen inte prata med mina föräldrar. Jag behöver någon, är verkligen på botten och kan inte ta mig igenom det här utan någons hjälp. Vad ska jag göra?
Jag vet inte

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Jag tycker att du ska försöka få träffa din psykolog lite oftare. Mår man så dåligt, som du gör, är det mycket bättre att träffas tätare – en gång/vecka är vanligt. Så fråga hen om ni kan träffas oftare.
Du skriver inte varför dina kontakter i skolan brutit kontakten med dig men kan du inte försöka ersätta dem? Kanske kan du prata med din skolkurator eller huvudlärare om att du behöver mer hjälp och stöd från skolan, att du haft det tidigare och nu upphört?
Ett annat bra sätt att få hjälp och stöd kan vara att ta kontakt med Tjejzonen. Gå in på hemsidan och se vad de kan erbjuda.
Lycka till!