Deprimerad sedan länge
Hej
Jag har varit deprimerad sen jag var runt 4 års åldern och det har inte ändrat alls har bara blivigt väre. Har ochså blivigt mordiskt och självmordsbenägen I perioder men just nu kan jag bara inte vara glad. Datorn gör mig deprimerad för att jag vet att det finns bättre sätt att spendera min tid.
Men jag kan ändå inte vara glad fejka är jätte lätt har gjort det nästan hela mitt liv. Vara ledsen är ochså svårt jag känner bara inget av det som man hade kallat "känslor" jag har dock "suderat" andra människor och tycker at jag gör ett bra job av att emulera känslor
Jag vill verkligen bara vara glad det är allt, det är tungt att kännas sig tom, jag vill dock inte ringa till BUP för att mina föräldrar tycker det blir för mycket eftersom jag har andra problem just nu som behöver fixas. Mamma blir nästan arg när man drar upp att man vill ha hjäp. Men jag fick henne att skicka in en grej till er tydligen, men inget svar.
Har ochså inte någon vilja att han väner om någonting så är det nog en av dom värsta grejerna jag kan tänka mig, kan inte växa som en egen person med vänner dom effekterar min personlighet för mycket
Vill inte ha något att gjöra men människor..
Snälla, gör inget åt detta just nu bara svara på vad jag behöver göra för att fixa mig själv.
tack för at du lästa allt detta jag hoppas jag får svar.
Name

BUP svarar:
Hej Name!
Du säger att du har svårt att känna olika sorters känslor och att du tycker det är svårt att vara tillsammans med andra. Kanske hör dessa två saker ihop. Det kan vara lättare att vara med andra när man kan känna sina känslor. Och det kan då också vara lättare att förstå vad andra känner.
Kanske det var en bra tanke att ringa till BUP. Men om du liksom dina föräldrar inte tycker det är rätt läge för det just nu, kan du kanske göra det senare. För det kan vara bra att tala med någon som tillsammans med dig kan försöka förstå varför det är så här och vad du behöver för att det ska bli bättre.
Att vi inte svarat din mamma beror på att vi här i spalten inte svarar på frågor från föräldrar. Men du skriver så väl själv att du faktiskt inte behöver hennes hjälp med det.