Anmäler Ungdomsmottagningen?
Hej!
I somras rträffade jag en kille om ville ha sex med mig, han juckade på mina byxor och ville ta av dom men jag sa nej flera gånger. Jag gav oralsex för att åtminstone ge han något, sen slutade jag. Vi kysstes och sen sa han 'sug av mig'.  Jag ville inte, men jag kände att han blev irriterad när jag inte ville, så jag sög av mot min vilja och han tog tag i mitt guvud och tryckte det mot sitt underliv medans jag gav oralsexet. Jag mår dåligt av detta och vill vända mig till Ungdomsottagningen. Tror ni att dom skulle anmäla detta? Om jag sa exakt så? Det var ju inget våld inblandat, jag gjorde fast jag egentligen inte ville.
Anmäler ungdomsmottagningen?

BUP svarar:
Hej!
Tack för brevet. Egentligen kanske du skall ställa frågan till Ungdomsmottagningen direkt. Du kan ju ringa utan att säga vad du heter eller skriva till deras brevspalt. Min gissning är att det du varit med om inte är något som anmäls eftersom du är 17 år och du, som du säger, inte var utsatt för våld. Jag antar också att du inte lever under hot från den där killen.
För övrigt tycker jag att det här är en utmärkt sak att prata om på Ungdomsmottagningen. Dom har ju mycket erfarenhet och kunskap kring sex och ungdomar.  Hela händelsen verkar mycket obehaglig och jag skulle önska att du inte hamnade i situationen att ha sex med någon utan att vilja igen. Du skall inte behöva ha någon form sex med någon när du inte vill. Och någon form av tvång gissar jag att du upplevde eftersom du gick med på det. Jag tror precis som du att du skulle må bra av att få berätta för någon för att sedan kunna lämna det som hände bakom dig och gå vidare.
Önskar dig det bästa!