Hur ska jag släppa honom?
Hej, jag vet inte om detta riktigt är rätt sttälle att skriva om detta, men jag mår inte bra, jag känner mig ful,  äcklig,oälskad,jobbig,obetydelsefull,tjock, skolan dödar mig, har sån sjuk ångest över skolan. Jag har haft mycket problem med mig själv under mitt liv. Skickade naken bilder för bekräftelse,  sökte uppmärksamhet på alla sätt och vis, fallde för grupptryck. Men sen kom det in en kille i mitt liv som förändrade allt, han fick mig att känna mig älskad att jag dög o allt, jag slutade med allt som jag hållde på med och allting blev bra, vi blev tsm och jag lovade han en massa men jag hållde inte det jag lovade, han tröttnade och vi gjrode slut, nu så är det 2 månader sedan vi gjrode slut . Vi har kontakt i bland, jag saknar han men jag kan inte göra något åt det som hänt. Han bryr sig inte om mig, han visar 0 intresse, skulle kunna skriva att nu ska jag gå och hänga mig och hans skulle inte bry sig. Hur ska jag göra för att inte känna såhär? Hur ska jag släppa han? Hur ska jag nånsin kunna må bra igen?
klara

BUP svarar:
Hej!
Tack för din fråga. Det gör alltid väldigt ont när någon man älskat eller betytt så mycket gör slut och det kan man oftast inte göra så mycket åt. Det är en stor förlust och man känner en stor sorg. Du skriver att det är två månader sedan han gjorde slut. Du kommer troligen att må långsamt bättre men det kan ta lång tid innan du mår riktigt bara igen och känner dig glad och intresserad av andra killar igen.
Men du skriver också att du känner dig ful, äcklig, tjock och andra nedsättande saker om dig själv. Att bli lämnad kan ofta sätta igång tankar om ens eget värde och varför den andre inte längre tycker om en. Det kan vara lätt att tänka att det är något fel på en själv – att man är oattraktiv och så vidare och blir det för mycket av de tankarna kan det försvåra och förlänga sorgearbetet. Det gör det också så mycket svårare att bli lämnad om man inte själv på något bra sätt kan känna att man duger även om ingen annan direkt bekräftar det.
Så, jag tror det skulle vara bra för dig att försöka hitta någon du kan prata med om hur du känner och om de tankar du har om dig själv nu. Någon som kan hjälpa dig tycka bättre om dig själv, oavsett om någon annan vill dela sitt liv med dig eller inte och oavsett hur du tycker du ser ut! Kanske kan du pröva gå till skolkuratorn eftersom du också får ångest i skolan eller att du tar kontakt med en ungdomsmottagning där du bor.
Lycka till!