Kan man avsluta kontakten med BUP?
Kan man avsluta kontakten med BUP med föräldrarnas godkännande? Har gått på BUP ett tag nu pga ätstörning men har nu inga problem med maten alls. Nu tycker jag bara det är jobbigt att måsta gå på BUP möten eftersom jag känner att jag inte är i behov utav det. Vill bara känna mig som vilken tonåring som helst
Less på bup

BUP svarar:
Hej!
Om du inte längre har några problem med maten och bara tycker det är jobbigt och onödigt så kan du absolut avsluta kontakten. I ditt fall har du dina föräldrars godkännande och ni tycker uppenbarligen samma sak, men även om det inte hade varit så hade du kunnat avsluta. Jag skickar med artikel om vad som gäller när det är befogat med tvång i behandling (fara för eget eller annans liv), Det är du som avgör om du vill gå på BUP eller inte.
Mitt förslag är att du på nästa möte säger precis som det är och avslutar kontakten.