Hur vet jag om jag har depression?
Hur vet jag om jag har en depression ?
jag ge känt mig ledsen i mer än ett år och mitt ansiktsuttryck är alltid ledset. Jag har tänkt på självmord ett flertal gånger men aldrig försökt jag har inget självskade beteende. Hur vet jag säkert om jag har en depression. Jag har inte berättat för mina föräldrar
Vad är det ?

BUP svarar:
Hej!
Jag tycker att du skall ta hjälp eftersom du mår så pass dåligt som du gör.
Jag tror också att ett bra första steg att få hjälp skulle vara att du pratar med någon av dina föräldrar. Då får de möjlighet att hjälpa dig att få rätt hjälp. Det du beskriver upplever många som är deprimerade, sen vad man kallar det är kanske inte så viktigt. Det viktiga är att du får hjälpa att komma ur din ledsenhet och mörka tankar.
Ta kontakt med din BUP-mottagning så du slipper ha det så här besvärligt. Det finns bra hjälp att få.
Önskar dig det bästa!