Mår skit just nu
Hej! Jag mår skit dåligt just nu för att mitt  X har försökt att hota mig genom att han ska slå mig i skolan någon dag och nja det känns lite otäckt och läskit.. Så jag vet inte vad jag ska göra jag har häller inte berättat det till mina föräldrar.😔
C

BUP svarar:
Hej C!
Bra att du skriver till oss!
Ditt "ex" får inte hota att slå dig! Det är inte acceptabelt och inte heller tillåtet. Jag förstår att det känns otäckt.
Men kom ihåg att vad som än hänt tidigare mellan dig och din förra pojkvän så är det oacceptabelt att han hotar dig och inte ditt fel!
Det du måste göra är att berätta detta för någon vuxen som kan hjälpa dig. Eftersom han hotat slå dig i skolan tycker jag att du ska tala med någon där som din mentor, skolsköterskan eller någon annan du känner att du kan vända dig till. Det är också bra att berätta detta för dina föräldrar så de kan stödja dig.
Du kan också chatta eller ringa anonymt till BRIS.
Stå på dig!