Mamma dricker på helgerna
Hej BUP Jag mår piss och jag tror jag håller på att bli psykist sjuk på många sätt min mamma dricker på helgerna då mår jag sämst har funderat på att ta livet av mig men är för feg och har inget att dö smärtfritt med.. HJÄLP
HJÄLP

BUP svarar:
Hej!
Tack för brevet. Jag får många frågor som jag skulle vilja ställa till dig när jag läser ditt brev. Eftersom du nämner att mamma dricker på helgerna undrar jag hur det påverkar dig och hur ni har det de andra dagarna i veckan. Är hon dum mot dig eller gör dumma saker som påverkar dig?  Är det någon som känner till att din mamma dricker? Vet hon om att du mår dåligt av att se henne full? Finns det någon pappa eller annan vuxen i ditt liv som du kan få stöd av?
Jag tycker att du skall försöka få stöd och hjälp med ditt liv. Det verkar som om du har fått alldeles för mycket att ta hand om själv. Jag skulle också önska att du kunde se det som att du är modig som fortsätter leva, inte för feg för att dö. Vad finns det för vuxen i ditt liv som skulle kunna hjälpa dig? Har du någon släkting du gillar som kan vara till hjälp? Kanske någon som också känner mamma vilket skulle vara bra då det verkar som hon också behöver hjälp. Hur är det, finns det en pappa som kan hjälpa? Du kan också prata med någon vuxen på skolan som mentor, skolkurator eller skolsyster. Du kan också gå in på ”Koll på soc” och läsa mer om föräldrar som dricker och vad man kan göra för att få hjälp.
Önskar dig det bästa!