Mår dåligt av vad jag har gjort
Hej jag kommer ihåg någonting jag har gjort förut och mår så dåligt så att det känns som att jag bara vill hoppa i sjön nära mig och avsluta allt. Men jag har bestämt mig att berätta. Jag var jätte nyfiken och ville bara se hur det kändes så om jag ska vara snabb här jag hade ett finger i min systers vagina jag visste inte att det var dåligt och nu mår jag så hilma dåligt jag vill bara leva mitt liv normalt utan dom största deprimerande tankarna jag någonsin har haft snälla BUP hjälp mig innan jag gör något som kan sluta med ett annat slags slut SNÄLLA
Simon

BUP svarar:
Hej!
Du är modig att du bestämde dig att berätta om det du har gjort. Det är rätt beslut. Du plågas nu av hemska skuldkänslor och samvetskval och kanske också skäms. Det kräver verkligen både insikt och styrka att berätta om det. Och du har dessa viktiga förutsättningar.
Hur allvarligt är det? Jag kan inte veta. Barn och även syskon kan inte så sällan utforska kroppen genom att titta på och på olika sätt vidröra varandra. Barn och även syskon kan ha sexuella lekar. Så långt är det inget onormalt eller konstigt.
Sedan är det naturligtvis en fråga om det i ditt fall hände så att din syster inte hade något emot vad ni gjorde eller om hon satte sig emot, men du brydde dig inte om det. Du förstår att det är en skillnad.
Men oavsett hur det gick till ska du inte älta dina skuldkänslor och skam.  Att vara ensam med den stora "hemligheten" riskerar två ytterligheter. Det ena är att man försöker bagatellisera och det andra är att man överdriver sin skuld. Även om man har gjort fel är det viktigt att hitta sätt att komma vidare.
Nej, du behöver inte tänka på "ett annat slags slut". Det du ska göra är att ta kontakt med ungdomsmottagningen i din hemkommun och komma på samtal. Där kan ni reda ut vad som har hänt, hur det gick till och få rätt proportion på händelsen. Vad ni kommer fram till leder sedan vidare om du behöver göra mer.
Du har fattat rätt beslut att berätta. Omsätt nu ditt beslut i handling så som jag råder dig.