Har bara två alternativ: fosterfamilj eller självmord
Just nu har jag bara 2 allternativ känns de som 1. Fosterfamilj för jag kan värkligen int bo hos mina föreldrar de går bara inte 2. Sucide...
46

BUP svarar:
Hej!
Så bra att du skriver hit till BUP.se då du är så förtvivlad att du bara kan se två sådana alternativ i ditt liv. Du har säkert goda skäl till att du kommit fram till just de lösningarna.
Du behöver få mer hjälp nu och jag tycker det är viktigt att du med en gång får möjlighet att prata med någon vuxen du har förtroende för som kan hjälpa dig vidare. Jag tycker att du genast ska söka upp skolkuratorn på din skola och berätta för hen om din situation. Hen kan sedan hjälpa dig vidare med kontakt med Socialförvaltningen om ni tillsammans kommer fram till att du nog behöver komma till fosterhem.
För att få en placering i fosterhem så krävs en utrening på Socialförvaltningen som sedan också ordnar med placeringen om de bedömer att det är rätt att göra det.
Det finns många möjligheter för dig att få hjälp till att gå vidare i livet och slippa känslan av att det är en lösning att dö ifrån allt. Du har också rätt att må bra och få vara glad och se till att söka hjälp så du kommer dit! Det är du värd!
På nätet kan du också få stöd genom att chatta med BRIS eller Tjejzonen.
Varmt lycka till!